Origem da vida: esqueçam Oparin-Haldane e Urey-Miller -- foi em ambiente super gelado

terça-feira, outubro 05, 2010

Nature Communications 1, (1 September 2010) | doi:10.1038/ncomms1076

Ice as a protocellular medium for RNA replication

James Attwater , Aniela Wochner , Vitor B. Pinheiro , Alan Coulson & Philipp Holliger

Abstract

A crucial transition in the origin of life was the emergence of an informational polymer capable of self-replication and its compartmentalization within protocellular structures. We show that the physicochemical properties of ice, a simple medium widespread on a temperate early Earth, could have mediated this transition prior to the advent of membraneous protocells. Ice not only promotes the activity of an RNA polymerase ribozyme but also protects it from hydrolytic degradation, enabling the synthesis of exceptionally long replication products. Ice furthermore relieves the dependence of RNA replication on prebiotically implausible substrate concentrations, while providing quasicellular compartmentalization within the intricate microstructure of the eutectic phase. Eutectic ice phases had previously been shown to promote the de novo synthesis of nucleotide precursors, as well as the condensation of activated nucleotides into random RNA oligomers. Our results support a wider role for ice as a predisposed environment, promoting all the steps from prebiotic synthesis to the emergence of RNA self-replication and precellular Darwinian evolution.

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NOTA CAUSTICANTE DESTE BLOGGER:

O bom em ciência é isso: a verdade de hoje é a mentira de amanhã. Eu aprendi que a origem da vida, o Mysterium tremendum, se deu em um ambiente extremamente quente e hostil. As teorias de Oparin-Haldane e os experimentos de Urey-Miller adornaram e adornam os livros didáticos de biologia do ensino médio como se explicassem realmente como se deu o Mysterium Tremendum. 

O interessante é que em debates os darwinistas dizem que a evolução química não é importante para a compreensão e o estabelecimento da evolução biológica no contexto de justificação teórica. Se não é, alô MEC/SEMTEC/PNLEM, não aprovem livros de Biologia do ensino contendo teorias sobre a evolução química!!! Por que? Porque os darwinistas dizem que não é importante. O darwinista falou, tá falado! E se um darwinista diz que não é importante, então por que a evolução química continua sendo abordada em nossos livros didáticos? Darwin locuta evolutio finita!!!

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